Eșalonări pe 12 luni la plata taxelor, pentru firmele afectate de criza COVID

Ministerul Finanțelor Publice a anunțat ieri, 4 octombrie 2020, elaborarea unui proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.

Eșalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanții.

Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.

În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eșalonare. Firmele care beneficiază de eșalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligația să achite la zi toate taxele și impozitele care se vor naște și datora după primirea eșalonării.

Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eșalonare anexat, cu rate egale sau inegale, în funcție de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.

O cerință pentru firmele care vor primi eșalonarea pentru 12 luni este să nu se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvență.

Această formă de facilitate este una simplificată, venită în sprijinul mediului de afaceri pentru menținerea lichidităților în diverse piețe afectate de criza COVID-19, precum și pentru conformarea la plată a obligațiilor pe care le datorează.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *